ВП НУБіП України "Бережанський агротехнічний інститут"
ФАКУЛЬТЕТ ЕКОНОМІКИ І ТУРИЗМУ
  (03548) 2-31-73   E-mail:  ekonom.prurod@gmail.com    Декану факультету
Україна тримає стрій!!!
Featured

Студентоцентрований підхід як основна складова у наданні освітніх послуг

13.03.2023 р. на факультеті економіки і природокористування проведено методичний семінар на тему: «Студентоцентрований підхід як основна складова у наданні освітніх послуг». В роботі семінару взяли участь науково-педагогічні працівники факультету економіки і природокористування, завідувачка навчального відділу Галина ХРИСТЕНКО, адміністратор навчально-інформаційного порталу на платформі MOODLE Богдан РОМАН.

Модератори семінару – доцент кафедри економіки і менеджменту, декан факультету Любов ЯРЕМА та гарант ОПП «Економіка підприємства» другого (магістерського) рівня вищої освіти, доцент Галина ХРИСТЕНКО.

  В умовах формування нової освітньої парадигми студентоцентрований підхід являє собою обов’язкову складову у наданні якісних освітніх послуг. Застарілі підходи, коли виключно заклад освіти вирішував, що «потрібно» здобувачеві, яким саме формам і методам навчання і викладання віддавати перевагу – пішли у минуле. На сьогодні, використання студентоцентрованого підходу забезпечує посилення ролі здобувача вищої освіти як рівного учасника процесу навчання – від пасивного слухача до активного, який може впливати на процес отримання знань, компетенцій і навичок, самостійно формулювати власні інтереси та потреби.

Любов ЯРЕМА закцентувала увагу на важливості студентоцентрованого підходу у наданні освітніх послуг. З точки зору принципу студентоцентрованості здобувач вищої освіти є суб’єктом із власними унікальними інтересами, потребами, досвідом, і який спроможний бути автономним і відповідальним учасником освітнього процесу.

  Студентоцентроване навчання передбачає забезпечення публічності інформації про освітні програми (ОП), широке залучення стейкхолдерів до розробки ОП, їх моніторингу та періодичного перегляду, враховує потреби здобувачів вищої освіти шляхом створення можливостей для гнучких траєкторій навчання, стимулює самостійну роботу. Зокрема зупинилась на кількісних та якісних інструментах, що характеризують успішність впровадження студентоцентрованого навчання, а саме: наявність широкого поля можливостей у формуванні власних освітніх траєкторій здобувачів вищої освіти; доступність навчання за сучасними інтерактивними методиками, інноваційними освітніми технологіями; забезпечення активної участі студентства у формуванні змісту навчання; ресурсна підтримка створення середовища студентоцентрованого навчання; стимулювання академічної мобільності та її організаційно-фінансове забезпечення; формування потреби та заохочення соціальної активності студентства; пробудження прагнення до наукової роботи та внутрішньої потреби в дослідницькому пошуку.

  Гарант ОПП «Економіка підприємства» Галина ХРИСТЕНКО відмітила, що на факультеті економіки і природокористування форми та методи навчання і викладання відповідають концепту студентоцентрованості.

В межах освітньої програми «Економіка підприємства» другого (магістерського) рівня вищої освіти для посилення ролі здобувачів як рівних учасників освітнього процесу та партнерів, науково-педагогічними працівниками здобувачам пропонується вибрати найбільш доцільні, на їх погляд, форми і методи навчання та викладання, які сприяють досягненню програмних результатів навчання.

Крім цього, студентоцентрований підхід реалізується, зокрема, у наданні можливості формуванні індивідуальної освітньої траєкторії (вибір навчальних дисциплін), обранні тем доповідей, рефератів, участі в обговоренні проєкту ОПП та навчальних планів до них. Безсумнівно, важливим засобом забезпечення студентоцентрованого підходу є постійна комунікація здобувачів вищої освіти з гарантом ОПП та науково-педагогічними працівниками. Така комунікація відбувається як під час безпосередніх спілкувань (робочі зустрічі), так і з використанням месенджерів. При цьому, пропозиції та зауваження здобувачів вищої освіти стосовно форм та методів викладання враховуються під час організації освітнього процесу. Також під час робочих зустрічей із стейкхолдерами при обговоренні ОПП, висловлюються пропозиції щодо вивчення освітніх компонентів, які враховуються та реалізуються в ОП.

 Слід зазначити, що реалізація студентоцентрованого освітнього процесу забезпечується через:

  • оприлюднення освітніх програм;
  • експертизу роботодавцями актуальності змісту ОП;
  • експертне оцінювання підготовленості випускників до професійної діяльності представниками ринку праці;
  • оцінювання стану організації освітнього процесу здобувачами вищої освіти;
  • створення можливостей для реалізації гнучких траєкторій навчання;
  • організацію самостійної роботи здобувачів вищої освіти.

Про важливість і доцільність вчасного оприлюднення на сайті інституту матеріалів, що сприяють студентоцентрованому підходу у наданні освітніх послуг, доповів Богдан РОМАН.

На підсумок НПП оцінили якість та корисність семінару, поділилися своїм педагогічним досвідом застосування студентоцентрованого підходу як основної складової у наданні освітніх послуг.

Деканат факультету економіки і природокористування

Карта повітряних тривог України

Free Joomla templates by Ltheme