Академічна доброчесність є поняттям загальноприйнятим у розвинутих країнах сучасного світу. З одного боку, його узагальненість дозволяє охопити різні сфери академічного життя, де кожному з учасників відведена його унікальна роль та, відповідно, права, обов’язки і відповідальність. А з іншого боку, така всеохопність може бути загрозою у культурних реаліях, де з тих чи інших причин академічна культура та правила поведінки або ще не сформувалися, або були втраченими чи знищеними.
29 квітня 2021 року в межах упровадження проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» Американської Ради з міжнародної освіти спільно з КПІ ім. Ігоря Сікорського відбувся круглий стіл «Академічна доброчесність в освітньому середовищі: виклики та практики».
Організаторами круглого столу були:
- Американські Ради з міжнародної освіти;
- Проєкт «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти»;
- Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського».
Участь у заході взяли науково-педагогічні працівники та здобувачі вищої освіти факультету енергетики та електротехніки зі спеціальностей 122 «Комп’ютерні науки» та 141 «Електроенергетика, електроенергетика та електромеханіка» відокремленого підрозділу Національного університету біоресурсів і природокористування України «Бережанський агротехнічний інститут».
Метою заходу було обговорення управлінських практик академічної доброчесності та забезпечення якості освіти, спільного знаходження шляхів подолання викликів ЗВО щодо формування та дотримання принципів академічної доброчесності в освітньому середовищі.
З вітальним словом звернулись представники Міністерства освіти і науки України, Посольства США в Україні, Американських Рад з міжнародної освіти, Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського».
Після привітальних слів було розглянуто тему щодо управління університетами та академічна доброчесність в закладах вищої освіти зокрема.
Під час заходу було висвітлено такі питання до обговорення: розроблення та впровадження університетських політик академічної доброчесності: виклики та можливості; процес комунікації політик зі студентами та викладачами; необхідні ресурси для забезпечення академічної доброчесності; особливості освітнього процесу і академічна доброчесність; моніторинг за дотриманням академічної доброчесності; академічна доброчесність як іміджеве питання для університету
Учасниками даної дискусії були:
- Анатолій Мельниченко – проректор з навчальної роботи, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»;
• Антон Пантелеймонов – проректор з науково-педагогічної роботи, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна; - Валерій Сорока – проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи, Національний університет водного господарства та природокористування;
- Ігор Геруш – проректор з науково-педагогічної роботи, Буковинський державний медичний університет;
- Представники Міністерства освіти і науки України.
В темі щодо законодавчого регулювання академічної доброчесності були висвітлені такі питання до обговорення: нормативно-правова база з академічної доброчесності, закони та підзаконні акти; практичне впровадження практик відповідальності за порушення академічної доброчесності; представлення та обговорення проєкту Закону «Про академічну доброчесність»
Спікерами цієї теми були:
- Юлія Гришина – голова підкомітету з питань вищої освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій;
- Сергій Квіт – голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти;
• Іван Назаров – заступник голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти; - Сергій Горбачов – освітній омбудсмен;
- Володимир Адаменко – заступник декана Радіотехнічного факультету, НТУ «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
• Представники Міністерства освіти і науки України;
Модераторами даного круглого столу були: Тарас Тимочко, консультант проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» та Яна Чапайло, координаторка проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти».
Такі заходи серед наукової спільноти та учасників освітнього середовища з академічної доброчесності дозволяють системі освіти залишатися дієвою, такою що справді дає знання та навички, а не лише документи про здобуття освіти. Країни з високим рівнем академічної доброчесності не мають такої проблеми як «визнання дипломів» – тому, як правило, це успішні, економічно розвинені країни з високим рівнем освіти та науки.
За матеріалами https://saiup.org.ua/vebinari-akademichna-dobrochesnist/ та https://americancouncils.org.ua/programs/academiq/
Деканат факультету енергетики та електротехніки