ВП НУБіП України "Бережанський агротехнічний інститут"
ФАКУЛЬТЕТ ЕКОНОМІКИ І ТУРИЗМУ
  (03548) 2-31-73   E-mail:  ekonom.prurod@gmail.com    Декану факультету
Україна тримає стрій!!!

Факультет економіки і туризму 

Проводить фахову підготовку за освітніми ступенями "МАГІСТР" та "БАКАЛАВР"

зі спеціальностей:

051 - ЕКОНОМІКА
071 - ОБЛІК І ОПОДАТКУВАННЯ
073 - МЕНЕДЖМЕНТ
242 - ТУРИЗМ

Детальніше про вступ

Featured

НАУКОВИЙ ДИСПУТ: «СЕКРЕТИ КОМАНДНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ: ЯК ІЗ КОЛЕКТИВУ СФОРМУВАТИ КОМАНДУ»

Створити сильну команду може тільки професіонал у створенні команд. Як відомо, один у полі не воїн. У багатьох сферах діяльності досягти успіху можна тільки завдяки злагодженій роботі всього колективу. Ось чому сьогодні такий високий попит на людей, що володіють умінням працювати в команді. 

30.11.2022р. відбулося засідання студентського наукового гуртка «Менеджмент XXІ століття», щодо формування ефективної командної роботи. У фокусі досліджуваної проблематики були питання щодо поняття «управлінська команда» та з’ясування порядку її формування, враховуючи особливості розвитку сучасних організацій в Україні.

Керівник гуртка, доцент кафедри економіки і менеджменту Ігор ФЕДУНЯК,  відкриваючи засідання, відмітив, що створення команди є умінням, і в командоутворенні воно значно важливіше будь-яких технічних, маркетингових і яких би то не було інших умінь. До формування команди потрібно підходити з розумом і повагою. Якщо ви не знаєте, як підбирати для команди людей, як ставити завдання і досягати цілей, як вирішувати конфлікти на роботі і що робити при низькій продуктивності, першим вашим кроком на шляху до формування команди стане оволодіння саме цими навичками.

 Доцентка кафедри економіки і менеджменту Світлана ГЕРЧАНІВСЬКА наголосила, що спочатку необхідно самостійно ґрунтовно попрацювати над собою і зрозуміти, що таке командоутворення. Тренінг, який ви проходите, стане першим кроком. Далі можна прочитати кілька книг зі списку, наведеного у вступі, та ознайомитися з іншими матеріалами. Так ви сформуєте базу для подальшого навчання. Але пам’ятайте, що вчитися потрібно буде навіть тоді, коли ви сформуєте свою першу команду.

В ході засідання, гуртківці представили свої наукові дослідження з даної тематики. Діана ЛУЖНА в своєму виступі зауважила, що можна спробувати метод проб і помилок, і всі опановувати на практиці. Але застосування такого методу для розвитку командних навичок загрожує втратою репутації і виставленням себе в невигідному світлі. Деякі діють навмання, думаючи, що навчаться всьому вже на ділі. Але це аналогічно відправлення в море в шторм, щоб повчитися плавати. Якщо пощастить, ви залишитеся живі, а якщо ні – втопити себе і потягнете за собою інших.

 Андрій КРИВОКУЛЬСЬКИЙ у своєму дослідженні спирався на теорію  Р.М. Белбін. Однією з найбільш затребуваних в практиці командоутворення моделей є модель командних ролей Р.М. Белбін. Професор Реймонд Мередіт Белбін (Великобританія) є творцем теорії і моделі «Ролі в команді менеджерів», автором книг, що стали настільним посібником для менеджерів. Книга Р.М. Белбін «Команди менеджерів. Секрети успіху та причини невдач» є в списку найбільш популярних книг з менеджменту. Крім того, така популярність обумовлена наявністю доступного діагностичного інструментарію - опитувальника самосприйняття Белбін, що дозволяє оцінити переваги за командними ролями.

Гуртківцями зроблено висновки, що командний менеджер, на відміну від лідера, є адміністратором, виконує функції орієнтування та контролю. Він розробляє план, який є основою його дій, покладається на систему, працює за програмними цілями інших. Як правило, ці дві функції (лідерська і менеджерська) важко поєднуються. Для ефективного виконання лідерських завдань потрібно уявне випередження і вихід за межі ситуації, а для виконання менеджерських завдань потрібно діяти в режимі реального часу, занурюючись в деталі наявної ситуації. Виходячи з цього, зв'язка «лідер – менеджер» є «мінімальною структурною одиницею, необхідною для успішного управління діяльністю групи».

На завершення засідання керівник гуртка зазначив, що командна (групова) робота включає процеси планування, організації, мотивації, контролю, координації. У загальному її ефективність обумовлюється вмінням менеджера чітко окреслити задачі, забезпечити їх виконання необхідними ресурсами, заохотити і проконтролювати діяльність людей і, якщо це необхідно, скоригувати їх дії

Науковий диспут пройшов у цікавій, інформативній, дискусійній формі.

Ігор ФЕДУНЯК,
керівник гуртка

 

Карта повітряних тривог України

Free Joomla templates by Ltheme