Розвиток неперервного навчання разом із формуванням суспільства знань стали одним із соціальних наслідків глобалізації та інформатизації. Освіта більше не може обмежуватися кількома роками чи навіть десятиліттями на початку життя людини, оскільки безперервне оновлення інформації вимагає постійного самовдосконалення та навчання для досягнення життєвого успіху. Суттєвим елементом навчання та удосконалення для професійного та особистісного розвитку є неформальна освіта.
Неформальна освіта – це інтегральна частина концепції навчання протягом усього життя, яка дозволяє молодим людям і дорослим набувати та підтримувати навички, здібності і погляди, що необхідні для адаптації до середовища, яке постійно змінюється. Цього можна досягти завдяки особистим ініціативам кожної людини вчитися поза межами формальної системи освіти.
Протягом січня-лютого 2023 року науково-педагогічні працівники кафедри енергетики і автоматики, доцент Василь БУНЬКО, доцент Василь РАМШ, доцент Микола ПОТАПЕНКО та асистент Віталій ШАРШОНЬ завершили курси неформальної освіти на платформі CAMPSTER та PROMETHEUS: «Асертивна комунікація», «Time management» та «Критичне мислення в українському контексті».
Спілкування є невід’ємною частиною повсякденного життя. Подолання перешкод в спілкуванні допомагає легше і ефективніше озвучувати те, що Ви хочете, а також покращити свої міжособистісні відносини. Все більше і більше людей вирішують вивчати і здобувати навички спілкування. Гарне спілкування покращує розпорядок дня і поглиблює найважливіші відносини.
Метою курсу Асертивної комунікації є напрацювання автоматичного асертивного стилю спілкування. За допомогою практики, завдань і прикладів з повсякденного життя людина опановує навички, які допоможуть впевнено озвучувати свої думки, почуття і бажання, прямо і з гідністю, при цьому весь час поважаючи свої права і права оточуючих.
Професійних асертивних комунікаторів немає, але дослідження показують, що асертивні особистості мають найшвидший кар’єрний ріст і досягають найвищих професійних посад, оскільки успішно приймають рішення і встановлюють свої межі.
Уявіть, що завтра Ви встигнете вдвічі більше, ніж сьогодні! Всі ми хочемо бути продуктивнішими, встигати якомога більше, робити це якісно і за менший проміжок часу. Щоб досягти цього, потрібно дотримуватися певних принципів і правил, які не є складними, але їх не вивчають у школі.
На курсі Time-management учасники мали можливість ознайомитись із основними принципами тайм-менеджменту в досить легкому й доступному форматі. Цей курс створений для того, щоб розказати про техніки та навички, які Ви зможете використовувати, зокрема розумний тайм-менеджмент не буде складним та розумне управління часом суттєво підвищить продуктивність.
Критичне мислення та освітній процес, побудований на його засадах, за останні 10 років стали основою освітніх реформ у провідних країнах Європи.
Уміння критично мислити забезпечує науково-технічний і суспільний прогрес та є запорукою демократії, а освіта відіграє в його розвитку першорядну роль. Критичне мислення забезпечує самостійні та відповідальні дії, а також характеризується самовдосконаленням. Даний курс складався з таких розділів: вступна частина, когнітивна наука, українське суспільство, аргументація та фінальне есе.
Запропонований курс «Критичне мислення в українському контексті» дозволив слухачам опанувати стратегії та процедури критичного мислення, що дасть змогу підвищити особистісну ефективність та успішність ухвалених рішень. Ознайомлення з теорією та методикою навчання критичного мислення посилить методологічну підготовку й сприятиме успішності викладацької діяльності, цілеспрямовано моделювати емоції під час освітнього процесу, розробляти власні методики навчання, засновані на теорії розвитку критичного мислення.
Сучасна система підвищення кваліфікації покликана максимально задовольнити професійно-фахові, індивідуально-особистісні, соціокультурні запити замовників освітніх послуг, створити такий диференційований акмеологічний простір, що мотивує до постійної творчої самоактуалізації в професійному та особистісному вимірах шляхом
формальної та неформальної освіти, дає змогу фахівцю підтримувати або покращувати стандарти професійної майстерності і триває впродовж усього періоду його професійно-педагогічної діяльності.
Декан факультету енергетики та електротехніки
Василь БУНЬКО