Резюме – один з найефективніших інструментів пошуку роботи. Це короткий виклад найважливіших для роботодавця фактів Вашої біографії, зазвичай пов’язаних з вашою роботою, навичками та знаннями. Як правило, на перегляд резюме витрачається не більше ніж 2-3 хвилини, тому дуже важливо одразу ж привернути увагу роботодавця, зацікавити його і спонукати призначити Вам інтерв’ю. Під час написання резюме важливо пам’ятати, що воно стане Вашою візитною карткою і повинно виділяти Вас зі всього загалу людей, які шукають роботу.
Інститут
Найпопулярнішим нині способом залишається пошук у колі знайомих. На другому місці – реклама в ЗМІ. Оголошення про вакансії публікують близько 50% усіх компаній. Третю позицію займають послуги кадрових чи рекрутингових агенств. Багато компаній формують власний кадровий резерв. Останнім часом популярними стали постійні контакти з вищими навчальними закладами, «ярмарки вакансій», а також усілякі “відкриті кадрові конкурси”. Тепер поговоримо про те, якими шляхами компанії знаходять собі співробітників.
Найбільший відсоток вакансій заповнюють люди, які довідалися про них через особисті канали. Не бійтеся запитувати. Не думайте, що хтось може
образитися на Ваше прохання про сприяння у працевлаштуванні, але й будьте готові до наступного. На кожні Ваші 20 розмов щодо пошуку роботи лише одна-дві реакції будуть недоброзичливими, половина – відверто байдужими. Кілька осіб пообіцяють Вам сприяння, але дальше слів їхні обіцянки не підуть. Не розчаровуйтеся. Ця ситуація не має нічого спільного з Вашою кандидатурою безпосередньо: такий стан справ стандартний. Продовжуйте пошук, не припиняючи його навіть за умов, що хтось твердо пообіцяв Вам допомогу.
Знайомі та друзі стають в нагоді
Звичайно, цілком можливо знайти собі роботу, не покладаючись на особисті зв`язки. Однак той факт, що найбільший відсоток вакансій заповнюють люди, котрі довідалися про них через знайомих, свідчить сам за себе. Звідси банальний висновок – необхідно підтримувати стосунки з якомога більшою кількістю людей, які можуть бути корисними для Вас.
Найменше проблем щодо цього мають товариські та комунікабельні люди. Більше знайомих – вища ймовірність того, що серед них виявиться потенційний роботодавець. Або вони допоможуть знайти його. Проте варто уникати окремих поширених оман, що найчастіше заважають досягненню успіху в пошуку роботи «по знайомству». Про ці омани добре написав Макс Мессмер, американський фахівець із людських ресурсів [http://psyfactor.org/kursrabot.htm].
Зав’язуючи знайомства, варто вводити у коло спілкування тільки тих людей, хто безпосередньо за своїм службовим становищем чи соціальним статусом здатний надати Вам роботу
Звісно, головна мета – це вихід на потрібних людей, які можуть чимось зарадити. Але, щоб зав’язати контакти з ними, доведеться знайомитися мало не з усіма підряд. Тому таку оману можна вважати найпоширенішою.
Висновок дуже простий: не обмежуйте свого кола спілкування. Не діліть людей на тих, до кого треба, а до кого не слід звертатися за допомогою. Не поділяєте своїх родичів чи знайомих на «престижних» і «так собі». Фактично кожен, кого ви знаєте або з ким можете познайомитися, незалежно від того, де він працює і чим заробляє на життя, може щось чути про нові вакансії.
Часто допомога приходить звідти, звідки її зовсім не чекаєш.
Необхідно знати «потрібних» людей, щоб знайти гарну роботу
Безумовно, у такому вислові є частка істини, але, за великим рахунком, це – омана. Звичайно, Ваша основна мета – доступ до «потрібних» людей. І якщо є ключ до успіху, то це тільки Ваша здатність вибудовувати такі ланцюжки зв`язків, які спроможні вивести на роботодавців. Пошук роботи «по блату» – це процес багато в чому покроковий.
Спочатку Ви зустрічаєтеся з однією людиною, вона рекомендує Вам ще когось,та своєю чергою, називає наступне ім`я, і так доти, поки не зав`яжете знайомство з ключовою особистістю. Якщо Вам не вдалося відразу ж «вийти» на таку впливову постать, то це не має розчаровувати: просто варто збільшити свої зусилля і набратися терпіння.
Люди можуть образитися чи навіть розлютитися, якщо до них звернутися з проханням про допомогу в пошуках роботи
Що ж, ми з Вами живемо не в найкращому зі світів. Буває, що, зателефонувавши комусь чи зустрівшись із кимось, на кого цілком розраховуєте і кому під силу посприяти, наштовхуєтеся на зарозумілу чи зневажливу відмову тільки тому, що посміли безпосередньо звернутися з проханням про допомогу. На щастя, більшість людей – навіть ті, з ким Ви майже не знайомі, – найчастіше виявляються на диво доброзичливо налаштованими, якщо звернутися до них належним чином і переконливо сформулювати своє прохання. Тому відсоток грубіянів, із якими доведеться зіштовхнутися, не дуже високий».
Але пам`ятайте, що спричинити відмову Ви можете й самі.
Для цього достатньо просити про таку послугу із жалюгідним виглядом і тремтінням у голосі, і Ваша поведінка створить враження про Вас, як про слабку людину, не придатну для серйозної та відповідальної роботи. У цьому випадку ніхто не захоче рекомендувати Вашу кандидатуру ще комусь.
Робота з оголошеннями в засобах масової інформації та використання Інтернет-ресурсів 15–20% кандидатів знаходять роботу за оголошенням, опублікованим у періодичних виданнях. З одного боку не так багато, але й не настільки мало, щоб ігнорувати даний спосіб пошуку. Тим більше, що оголошення про прийом на роботу – це легкодоступне джерело даних про вакансії.
Є дві основні стратегії роботи з оголошеннями. Перша – розміщення власних оголошень про пошук роботи на спеціалізованих інтернет-сайтах, публікуєте їх у друкованих виданнях, розклеюєте на стовпах. Повірте, що це доволі мало ефективно. Серйозні роботодавці не обтяжують себе передплатою великої кількості газет у пошуках працівника і не переписують номери телефонів на парканах. Друга стратегія полягає у відзивах на вже опубліковані оголошення. Виділіть час для перегляду і вакансій. Більше того, Ви зможете зв`язатися з роботодавцями, обминаючи кадрові агентства. Але спершу треба навчитися самостійно читати і розуміти подані оголошення.
Аналізуючи оголошення, спробуйте з`ясувати наступні питання.
1. У якому виданні розміщене оголошення? Це дасть уявлення та цілком визначену інформацію про наступне:
-про витрати на пошук персоналу: це свідчення про зацікавленість фірми у кваліфікованому спеціалісті та про його цінність для неї;
-про те, наскільки широко проведено пошук;
-про фінансові можливості фірми і престижності пропонованої роботи.
Багато чого можуть сказати і оформлення оголошення, його величина та місце, шрифт, наявність логотипу і т. п.
2. Оголошення подала фірма чи посередницьке рекрутингове агентство?
-послуги агентств обходяться для фірм зазвичай у 20–30% пропонованої на даній посаді річної зарплати та є свідченням відповідного фінансового стану фірми;
-те, що фірма свідомо йде на додаткові витрати на пошук персоналу, свідчить про велике значення для неї заповнення даної вакансії.
3. Перед тим, як відгукнутися на оголошення, необхідно з`ясувати для себе ще ряд дуже важливих питань.
Що фірма вважає за потрібне повідомити про себе?
Який основний напрямок діяльності фірми?
Яка фірма за величиною?
Де розташоване місце пропонованої роботи? Якщо назва й адреса фірми зазначені повністю – це добра ознака.
Як описана посада?
Чи зазначене точне найменування посади?
Чи можна зрозуміти з оголошення, що запропоновано: робота самостійна чи у складі команди?
Які вимоги до кваліфікації і професійного досвіду? (Іноді вони перераховані, а іноді їх можна вивести з побічно наданої в оголошенні інформації про фірму).
Чи передбачено спеціальне навчання для нового працівника?
Чи існує якісь вимоги до особистих якостей?
4. Чи подана в оголошенні інформація про винагороду за виконувану роботу?
Якщо розмір зарплати зазначений на початку оголошення, то це, свідчить як правило, про те, що фірма чітко усвідомлює свою готовність платити такі кошти заради того, щоб отримати фахівця відповідного рівня.
Якщо про зарплату не згадано, то це може означати, що вона порівняно невелика, хоча бувають і винятки.
Чи є згадка про додаткові виплати та пільги?
5. Також при аналізі оголошення про вакансію спробуйте уяснити для себе ще й таку інформацію.
Чи можна зрозуміти, яка перспектива просування по службі?
Як і до кого рекомендовано звертатися?
Якщо подано ім`я з телефоном і адресою, то це означає, що фірма знайде і час для бесіди з Вами телефоном, і можливість прийняти Вас як кандидата у своєму офісі.
Чи не створюється враження, що посаду надто розхвалюють?
Зверніть увагу на можливу невідповідність тональності оголошення змісту пропонованої роботи та її умов.
6. І ще дуже важливий момент: спробуйте навчитися «відсортовувати сміття».
Спочатку це буде складно, але з часом, Вам це стане під силу. Уникайте оголошень, у яких мало конкретики, зате багато щедрих обіцянок і знаків оклику на кшталт: “Терміново!” “Суперпропозиція!” “Поспішайте!” “Престижна робота!” Такі оголошення дають численні представники “мережевого маркетингу”, які працюють за принципом: “Спочатку купи в нас, а потім продавай”. Із недовірою варто ставитися до оголошень, у яких для зворотного зв`язку зазначена а/с.
Серйозна та відповідальна фірма не побоїться залишити свій телефон чи адресу. Але тут також є кілька нюансів. Перегляньте уважно видання, що інформують про працевлаштування за два-три останніх місяці. Регулярно повторювані оголошення про вакансії викреслюйте зі свого списку. Це або кадрові агентства поповнюють власну базу кандидатів, або фірма, що нині не має потреби у працівниках, закидає сітки з метою знайти фахівця суперкласу, якого гріх буде не взяти на роботу. Нас мають цікавити реальніші пропозиції.
Підозрілими є вакансії, в яких зашкалює сукупність професійних вимог. Це не що інше, як бажання отримати за невелику плату хорошого фахівця, проте може бути й таке: керівники, які подають оголошення, просто не орієнтуються у реаліях життя.
У багатьох оголошеннях можна натрапити на фразу: “Заробітна плата від…” чи “Початкова ставка становитиме…” Не ловіться на цю вудку. “Початкова” зарплата в більшості випадків буде й остаточною. Реально розраховуйте тільки на ту суму, що зазначена в оголошенні.
Звичайно, Ви ніколи не зможете знайти в оголошенні відповіді на всі запитання, що цікавлять, але уважніший аналіз оголошення дасть змогу побудувати свої подальші дії щодо отримання запрошення на співбесіду.
Отже, аналізуючи оголошення про вакансію в ЗМІ чи на Інтернет-сайтах, у будь-якому випадку пробуйте, як хороший детектив, вилучити з нього якомога більше цінної інформації. Саме вона стане основою Вашого успіху, а часто вбереже від непродуманого кроку і можливих шахрайських дій з боку нечесного роботодавця.
Треба бути також готовим до того, що на оголошення в ЗМІ відгукнуться багато кандидатів.
Мета – виділитись із загального потоку.
Тому відгукніться на оголошення або відразу, або через днів чотири після оголошення
Другий варіант навіть ефективніший. Якщо пропозиція солідна, то таку вакансію не заповнюють миттєво, і подана інформація через кілька днів, а то й тиждень знайде свого адресата. Більше того, вона буде розглянута навіть ретельніше, оскільки навала претендентів уже минула. При аналізі оголошень обов’язково реально оцінюйте свою спроможність виконувати ту чи іншу конкретну роботу.
Специфічним методом роботи з ЗМІ в процесі пошуку роботи є публікація міні-резюме в засобах масової інформації.
При цьому дуже Важливо грамотно скласти текст резюме, подати в ньому таку інформацію про себе, щоб із вами захотіли зустрітися та познайомитися ближче. Тому воно має містити дуже стислу, але дуже змістовну інформацію.
У професійному середовищі прийнято виділяти 2 типи навичок:
– Hard skills («тверді» навички) – професійні, технічні навички, які можна наочно продемонструвати. Наприклад, навичка сліпого друку, керування автомобілем, знання мови програмування і т. д.
– Soft skills («гнучкі» або «м’які» навички) – навички, прояв яких складно відстежити, перевірити і наочно продемонструвати: комунікативні та управлінські.
У ХХІ столітті внесок Hard skills в професійну успішність співробітника складає всього 15%, тоді як Soft skills – 85%. Відтак, керівники наймають та просувають працівників з високим рівнем розвитку саме «м’яких» навичок.
Топ – 10 ключових з них називає Work.ua.
1. Комунікативні навички
Вміння презентувати себе, ідею і бути цікавим співрозмовником надзвичайно важливе сьогодні. Якщо у вас народилася геніальна ідея, але ви не вмієте її презентувати, то навряд чи знайдете фінансування або групу підтримки для її реалізації. Використовуйте будь-які можливості, щоб розвивати ці навички у себе: знайомтесь з новими людьми, розширюйте кругозір.
2. Аналітичне та критичне мислення
Уміння ставити питання, доводити фактами, нешаблонно мислити потрібні завжди. Хороший спосіб розвинути ці навички: оголошуйте внутрішній конкурс на найекономічніше, найшвидше чи ще яке-небудь «най-най» рішення в рядових життєвих ситуаціях.
3. Уміння слухати
Учіться слухати, приймати чужу точку зору і визнавати свої помилки. Багатьом це дається дуже складно. А в колективі без цієї навички нікуди.
4. Здатність працювати в команді
У кожній команді є лідер, провідний гравець і кілька виконавців. Дуже важливо розуміти свою роль і неухильно її грати. На перший погляд це дуже просто, але коли доходить до справи, то кожен хоче показати себе з кращого боку, що він був би кращим лідером і всіляко намагається «вколоти» призначеного капітана.
5. Уміння ставити і досягати поставлених цілей
Такий навик дуже важливий для кожної людини. Без мети неможливо домогтися якого-небудь результату. Чітко поставлена мета – це вже 50% успіху, решта 50% – це завзятість, праця і позитивне мислення.
6. Активність і позитив
Завжди бажайте людям найкращого, займайте активну життєву позицію, майте позитивну емоційну установку, і тоді у вас все вийде.
7. Здатність вирішувати конфлікти
Зараз великою популярністю користуються медіатори, які стають третьою стороною в конфлікті і намагаються його вирішити. Бути собі медіатором – навик, який допоможе уникнути деструктивних спорів, згладжувати гострі кути і адекватно реагувати на критику. Цей навик потрібно в собі виховувати.
8. Уміння надихатися новими ідеями
Найчастіше лідер запалює ентузіазмом, дає вказівки й організовує людей. Проте, з лідерськими якостями не народжуються, лідерство можна і потрібно виховувати.
9. Уміння брати на себе відповідальність
Брати більшу відповідальність, трудитися більше всіх, постійно вчитися і прагнути виконати свої обов’язки на 120% – в такому випадку кар’єрне зростання не змусить довго чекати.
10. Самоорганізація і самодисципліна
Звички ультраорганізованих людей виховуються батьками, вихователями, а потім особисто. Організованим стати не просто, але плоди, які приносить грамотний розподіл часу і сил, завжди відчутні.
У сучасному світі важливо не знати, а вміти добути необхідну інформацію в потрібний момент. Гідно відповісти цій жорсткій вимозі ринку ви зможете, опанувавши «м’які» навички.
Помилки молодих фахівців на співбесіді
Навчальний рік закінчується, і хтось вже в червні-липні почне шукати першу роботу в своєму житті. Для випускників, які через кілька місяців будуватимуть свою кар’єру, пропонуємо профілактику помилок, які можуть перешкодити хорошому старту.
Сарказм
Гострі жарти, емоційні вигуки, фірмові прищури і поблажливе ставлення до інших залиште вдома. На початку кар’єри особливо доречна скромність, вихованість і доброзичливий тон у спілкуванні. Посміхайтеся, будьте приємним співрозмовником.
Епатаж
На співбесіду приходять в одязі ділового стилю, татуювання та ознаки молодіжних субкультур не виставляють напоказ, пірсинг в губі теж недоречний. Зрозуміло, все це – ознаки вашої індивідуальності, але є корпоративна культура і дрес-код.
Непідготовленість
Ви повинні бути в курсі новинок у галузі, в якій хочете знайти роботу, і розуміти, в яку компанію йдете на співбесіду. Якщо не вистачає практичних навичок, почитайте статті практиків в інтернеті. Також зайдіть на сайт компанії перед зустріччю з роботодавцем.
Торг про зарплату
Чим пізніше це питання виникне під час співбесіди, тим краще. Не “вистрілюйте” питанням про зарплату на перших стадіях зустрічі. Якщо з вами спілкуються довго, ґрунтовно, запрошують на наступні етапи співбесіди – це ознаки, що вами зацікавилися. Поки таких ознак немає, питання про гроші краще не ініціювати.
Профілі в соціальних мережах
8 з 10-ти роботодавців, якщо ви хочете працювати в сучасних, прогресивних компаніях, заглянуть у ваші профілі в соцмережах. Подбайте, щоб роботодавці не побачили там щось, що їх відштовхне: ваші фото ню, нецензурну лексику та інший компромат.
Без конкретної цілі
Коли у молодого фахівця є мета пошуку роботи, – це добре. Але часто шукачі, вказуючи мету в першому рядку резюме, використовують кліше, пишуть ні про що, вказують занадто амбітну мету, яка не відповідає рівню кваліфікації чи досвіду.
Неохайність
На співбесіду потрібно прийти охайно одягнутими, зі стрижкою чи зачіскою, акуратним виглядом, юнакам – з поголеним підборіддям (якщо носите бороду – вона має мати доглянутий вигляд).
«У-упс!» під час відеоінтерв’ю
Рекрутер, який наймає фахівців в Google, розповідає, що одного разу на співбесіді по скайпу шукач несподівано підхопився і почав ловити кота, який намагався вибратися з будинку через кватирку. Скайп-інтерв’ю створює ілюзію неформальності, але це лише ілюзія. Прослідкуйте, щоб роботодавець не споглядав під час бесіди білизну на спинці вашого стільця або тарілки із залишками їжі на журнальному столику.
Велике резюме
Квінтесенція помилок, яких припускаються молоді фахівці, – це резюме на три сторінки за відсутності досвіду. Деякі випускники так намагаються надати резюме вагу, що подають туди багато непотрібної інформації. Рекрутер розуміє, що у випускника не може бути значного послужного списку; йому важливо зрозуміти, чому цей шукач підходить на цю посаду. Так що краще менше відомостей, але конкретніше. Пам’ятайте, що рекрутер витратить на знайомство з вашим резюме 6 секунд, і ще 30, якщо воно його зацікавить.
Однією з надзвичайно складних проблем сьогодення є пошук роботи. Та не варто одразу зовсім відмовлятися від її вирішення. Навпаки, слід залучити до співпраці всі можливі способи пошуку і розпочати його. Центри зайнятості, кадрові агентства, газетні оголошення, Інтернет, телефонні дзвінки потенційним роботодавцям – ось віхи вашої інтенсивної праці при пошуку роботи. У кожного з цих способів є переваги і недоліки.
Рік заснування: | 2001 |
Форма власності: | державна |
Тип навчального закладу: | інститут |
Рівень акредитації: | ІІІ |
Форми навчання: | денна, заочна |
Документ про закінчення: | диплом державного зразка |
Освітні ступені |
Бакалавр, Магістр |
Факультети: |
Агроінженерії; Економіки і природокористування; Енергетики та електротехніки. |
Напрями підготовки: |
бакалавр - 12 магістр - 4 |
Акредитація: | чинна |
Підрозділи: | військова кафедра |
Матеріально-технічна база: |
спортивний та тренажерних зали; гуртожитки; студентське кафе; актовий зал; бібліотека; автодром; теплиці. |
Адреса: | вул. Академічна, 20, м. Бережани, Тернопільська обл., 47501, Україна |